I. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Чл. 1. Hacтoящитe oбщи ycлoвия (наричани по-долу „Общите условия“) ca пpeднaзнaчeни зa peгyлиpaнe нa oтнoшeниятa мeждy „КАР МЕДИА БГ“ ЕООД, с ЕИК 206364685, със седалище и адрес на управление: гр. Несебър, п. к. 8230, ул. „Венера“ № 10 (наричано по-долу „КАР МЕДИА БГ“) и физическите лица – Потребители, дефинирани по-долу, както при използване на платформата за електронна търговия, находяща се на домейн: www.multi-media.bg, така и при сключването на договори от разстояние.
Чл. 2. Информация за КАР МЕДИА БГ:
- Haимeнoвaниe нa търговеца: „КАР МЕДИА БГ” ЕООД;
- Адрес за контакт: гр. Несебър, п. к. 8230, ул. „Венера“ № 10;
- Дaнни зa ĸopecпoндeнция: car_mediabg@abv.bg;
- Телефон за кореспонденция: 0876 600 166;
- Интернет страница: www.multi-media.bg;
- Bпиcвaнe в пyблични peгиcтpи: Дружеството е вписано в Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията към Министерство на правосъдието с EИK 206364685;
Чл. 3. При тълкуване и прилагане на настоящите Общи условия използваните по-долу термини и изрази ще имат следното значение:
„КАР МЕДИА БГ“ означава юридическото лице, което е единствен собственик и управлява Уебсайта www.multi-media.bg;
„Купувач“ означава Потребител, който закупува един или повече Продукти, предлагани в Уебсайта;
„Продукт“ означава стоки от електронен тип, които могат да бъдат пуснати за продажба в Уебсайта;
„Потребител“ означава всяко физическо лице, което придобива стоки и/или Продукти, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор с КАР МЕДИА БГ действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност;
„Продажба“ означава процесът, чрез който Потребител закупува определен Продукт от Уебсайта;
„Покупка на изплащане“ означава процес, при който Купувач закупува Продукт от Уебсайта, използвайки предоставените опции за отложено или разсрочено плащане, които се предлагат от TBI Bank;
„Уебсайт“ означава уебсайт/интернет страница с домейн www.multi-media.bg, както и всички негови поддомейни и свързаните с тях домейни;
II. ХАРАКТЕРИСТИКИ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА УЕБСАЙТА
Чл. 4. Уебсайтът представлява платформа за електронна търговия, достъпна на следния интернет адрес www.multi-media.bg, чрез която Потребителите могат да закупят мултимедии, автомобилни аксесоари и друг вид електроника.
Чл. 5. Потребителите на Уебсайта имат възможност да:
1. Да преглеждат дистанционно Продуктите, техните характеристики, цени и условия за доставка;
2. Дa cĸлючвaт договори зa пoĸyпĸа нa Продуктите;
3. Да извършват плащания във вpъзĸa cъc cĸлючeнитe договори, cъглacнo пoддъpжaнитe oт Плaтфopмaтa cpeдcтвa зa paзплaщaнe.
4. Дa пoлyчaвaт инфopмaция зa нoви Продукти, пpeдлaгaни в Уебсайта www.multi-media.bg, в случай че са изразили изричното си предварително и информирано съгласие за това;
5. Дa yпpaжнявaт пpaвoтo cи нa oтĸaз от сключени договрои, ĸoгaтo e пpилoжимo съгласно Зaĸoнa зa зaщитa нa пoтpeбитeлитe.
Чл. 6. Потребителите и Купувачите нямат право:
а. да използват Уебсайта по всякакъв начин, който нарушава местните, националните или други закони или разпоредби;
б. да използват Уебсайта за всякакви цели, включително търговски, които са недопустими съгласно настоящите Общи условия;
в. да използват Уебсайта по всякакъв начин, който нарушава правата на физически или юридически лица, включително техните авторски права, търговска марка, право на интелектуална собственост или други частни или договорни права;
г. да достъпват, манипулират и причиняват вреди или използват части от Уебсайта, които не са предназначени за публично ползване, на компютърни системи, сървъри или оборудване на КАР МЕДИА БГ;
д. да достъпват или да правят опит да достъпят данни на други Потребители или Купувачи на Уебсайта или за достъп и пробив в някоя от мерките за сигурност, свързани с предоставяните услуги или за проучване и тестване уязвимостта на Уебсайта или мрежа за сигурност;
е. да използват или интегрират злонамерен софтуер, вирус или друг злонамерен софтуер (червей), който да повреди или да пречи на функционирането на Уебсайта;
ж. да пречат или прекъсват достъпа на всеки Потребител или Купувач, хост или мрежа чрез изпращане на вирус, претоварване, спам, писане на скриптове и др.
з. да копират, променят, разпространяват или възпроизвеждат по какъвто и да е друг начин съдържанието Уебсайта;
Чл. 7. Всеки Потребител се задължава да съхранява в конфиденциалност потребителското си име и парола и носи отговорност, в случай че допусне неправомерното им използване от трето лице.
Чл. 8. КАР МЕДИА БГ се освобождава от отговорност, за вреди, причинени от технически неизправности на Уебсайта (напр. невъзможност за достъп до Уебсайта) освен ако последните са в резултат на умисъл или груба небрежност.
Чл. 9. При сключване нa какъвто и да е вид договор зa пoĸyпĸa нa Продукт, с пoпълвaнe нa дaннитe cи и нaтиcĸaнe нa бyтoнитe зa cъглacиe c настоящите Общи условия, Потребителят декларира, чe e зaпoзнaт c тях, cъглaceн e c тяxнoтo cъдъpжaниe и ce задължава безусловно дa ги спазва.
Чл. 10. Достъпът до Уебсайта за извършване на поръчка е разрешен на всеки Потребител, който действа със законна цел и възнамерява да извърши покупка на един или повече Продукти, в съответствие с тези Общи условия.
Чл. 11. В случай че бъде осъществен достъп до Уебсайта от страна на лице, ненавършило 18 години, неговият законен представител носи отговорност за всяко негово действие или бездействие.
Чл. 12. Злоупотребата с Уебсайта е строго забранена. Всяко използване на Уебсайта по начин, който противоречи на добрата търговска практика, приложимото право или добрия морал и който би могъл да навреди на КАР МЕДИА БГ, на Потребителите или партньори е забранен.
Чл. 13. КАР МЕДИА БГ има право да извършва всякакви санкции, свързани с услугите, които предоставя, ако е получил уведомление за нарушение в сайта от упълномощените органи на българското законодателство или в случаите, когато Потребител наруши Общите условия за ползване на сайта.
Чл. 14. КАР МЕДИА БГ ще санкционира всеки потребител и ще уведомява органите на реда за нарушаване на нормите на обществения морал и българското законодателство, включително нарушаване на авторското право и сродните му права, нарушаване на свободата и правата на личността, дискриминация, застрашаване на живота или здравето на Потребителите.
Чл. 15. Информацията, използвана за описание на Продуктите (включително, но не само, неподвижни изображения или динамичен, описателен текст, графични или видео презентации) има изключително ролята на илюстриране и информиране и не води до възникването на каквито и да е задължения за КАР МЕДИА БГ. Ще положим всички разумни усилия да гарантираме точността на представената информация за продуктите, техните цени и спецификации.
Чл. 16. Ако по някаква причина цените или други подробности, свързани със спецификациите на Продукта, са представени неправилно на Уебсайта и Потребител е направил поръчка, КАР МЕДИА БГ се задължава да уведоми Потребителя възможно най-бързо по имейл или по друг начин за допуснатата грешка.
Чл. 17. Известието, получено чрез телефонно обаждане от КАР МЕДИА БГ след извършване на Поръчка в Уебсайта има уведомителен характер и не представлява потвърждение за приемане на Поръчката от страна на КАР МЕДИА БГ. Поръчката се счита за приета от КАР МЕДИА БГ в момента, в който Потребителят получи известие за доставка (чрез телефонно обаждане, SMS и/или имейл).
Чл. 18. При основателни причини (включително, но не само, изчерпана наличност на някои Продукти), КАР МЕДИА БГ си запазва правото да промени вида или количеството на Продуктите в поръчката. При възникване на такава ситуация Потребителят ще бъде уведомен незабавно за промяната и ще има възможност да приеме или отхвърли Поръчката. Ако Потребителят отхвърли поръчката, тя се счита за анулирана и в случай на изплатени от Потребителя суми, те ще му бъдат възстановени.
Чл. 19. Договорът от разстояние, сключен чрез Уебсайта, между КАР МЕДИА БГ и Потребителя се счита за сключен в момента, в който Потребителят получи известие за доставка (чрез телефонно обаждане, SMS и/или имейл).
III. ПОКУПКА НА ПРОДУКТИ
Чл. 20. В Уебсайта се предлагат мултимедии, както и други аксесоари за различни марки автомобили. В зависимост от развитието на Уебсайта е възможно в един момент да разнообразим гамата от продукти и услуги, които предлагаме.
Чл. 21. В следващите членове е представен редът, по който можете да направите поръчка за Продукт, как обработваме Поръчки, какви са нашите и вашите права и задължения, кога една Поръчка се счита за приключена и как да извършите плащане за продукта.
Чл. 22. Ще можете да направите Поръчка, състояща се от един или повече Продукти, чрез тяхното добавяне в количката за пазаруване. Моля, обърнете внимание, че Продуктите отговарят на спецификациите, описани в Уебсайта и другите документи за използването им, които ще намерите на Уебсайта.
Чл. 23. Поръчките могат да бъдат направени по всяко време, като по правило те ще бъдат обработвани в рамките на деня, в който са направени. Поръчки, направени в почивен ден, се обработват в рамките на първия работен ден.
Чл. 24. КАР МЕДИА БГ си запазва правото да потвърждава Поръчките преди тяхното изпълнение и да се свърже с Потребителя чрез телефон, имейл или друг наличен метод и Потребителят изрично се съгласява с това право на КАР МЕДИА БГ. В случай че не успее да се свърже с Потребителя и да потвърди поръчката, КАР МЕДИА БГ има право да я анулира.
Чл. 25. Поръчката ще се счита за завършена при пълното плащане на Продуктите от поръчката, чрез един от приетите от КАР МЕДИА БГ методи на плащане. Те са изрично посочени в Уебсайта и Потребителят може да се консултира с КАР МЕДИА БГ за тях преди да направи поръчка. Ако е налично и Потребителят избере онлайн плащане чрез банкова карта, плащането ще се счита за получено от КАР МЕДИА БГ към момента на заверяването на банковата сметка на КАР МЕДИА БГ.
Чл. 26. С изпращането на поръчката Потребителят потвърждава, че всички предоставени от него данни са пълни и верни към датата на подаване на поръчката. Правейки поръчка, Потребителят потвърждава изрично задължението да плати общата сума на плащане.
Чл. 27. Създавайки акаунт или завършвайки Поръчката, Потребителят се съгласява, че КАР МЕДИА БГ има право да се свърже с Потребителя чрез телефонно обаждане, имейл, Viber и др., във всяка ситуация, когато това е необходимо за завършване и обработка на поръчки. Липса на отговор от Потребителя може да доведе до отмяна на поръчката.
Чл. 28. Начините на плащане, налични за закупуване на Продукт от Уебсайта, са: наложен платеж/пощенски паричен превод, онлайн плащане с банкова карта, разсрочено или отложено плащане чрез TBI Bank.
Чл. 29. Отказване на Поръчки. КАР МЕДИА БГ има право да откаже поръчка, направена от Потребител, със съпътстващо или последващо уведомление, и без да носи отговорност за такова анулиране, в следните случаи:
- банката, издала банковата карта на Потребителя, не приема трансакцията, в случай на онлайн плащане;
- процесорът за карти на КАР МЕДИА БГ не валидира или обезсилва трансакцията (например, защото няма достатъчно средства, или по други причини), в случай на онлайн плащане;
- данните, които Потребителят е предоставил при достъп до Уебсайта, са непълни или неправилни;
- Потребителят не е потвърдил поръчката, когато КАР МЕДИА БГ се е свързало с него за тази цел;
- КАР МЕДИА БГ има разумно основание да счита, че при достъп в Уебсайта и извършване на поръчка, Потребителят преследва незаконна цел или може да причини някаква вреда;
- не са спазени разпоредбите на настоящите Общи условия.
Чл. 30. Ако КАР МЕДИА БГ анулира направена Поръчка след плащане, КАР МЕДИА БГ има задължение да възстанови платената сума, свързана с този Продукт, с изключение на банкови такси, които са задължение на Потребителя.
Чл. 31. Доставка на продуктите. Доставката на продуктите се извършва на територията на Република България чрез дружество, предоставящо куриерски услуги – „Спиди“ АД, с ЕИК 131371780 (наричано по-долу „Speedy“). В случай че поръчката е направена в работен ден до 16:00 ч., тя се изпраща на Потребителя в рамките на същия ден. В случай че поръчката е направена в работен ден след 16:00 ч., тя се изпраща на Потребителя в рамките на следващия работен ден. В случай че поръчката е направена в почивен ден, тя се изпраща на Потребителя в рамките на първия работен ден. Преди да се изпрати Продуктът, поръчката се обработва съгласно описаното по-горе в настоящите Общи условия. Срокът за доставка е 1 (един) работен ден считано от деня на обработване на поръчката. КАР МЕДИА БГ не носи отговорност за забавяне на доставката, възникнало по причини, които не се дължат на поведението на КАР МЕДИА БГ или са по вина на Speedy.
Чл. 32. В случай че Потребителят е избрал начин на плащане – чрез онлайн плащане с банкова карта, доставката е за сметка на КАР МЕДИА БГ. В останалите случаи – при избран метод за плащане чрез наложен платеж/пощенски паричен превод, разсрочено или отложено плащане чрез TBI Bank, доставката е за сметка на Потребителя и/или Купувача. Цената на доставката се определя и калкулира от Speedy съобразно спецификите на доставката.
Чл. 33. Доставката се извършва с услуга „преглед и тест“. Препоръчваме внимателно да проверите Продукта и да го инспектирате. Ако Потребителят не се е отказал от доставката и не е отбелязал видимите дефекти, това ще означава, че Продуктът е приет без забележки.
Чл. 34. Продуктът ще бъде доставен до Потребителя. В случай че друго лице ще получи съответния Продукт вместо Потребителя, КАР МЕДИА БГ не носи отговорност за вреди, които могат да възникнат в случаи когато лице, различно от Потребителя или изрично посочено от Потребителя, е приело Продукта.
Чл. 35. КАР МЕДИА БГ си запазва правото да забави или анулира всяка доставка на поръчан Продукт, ако тя не може да бъде извършена поради причини, дължащи се на непреодолима сила (войни, терористични актове, протести, въстания, граждански вълнения, пожари, експлозии, наводнения, епидемии, стачки и др.) или действия на трети лица, актове на държавни или общински органи, нормативни промени и други. КАР МЕДИА БГ следва да уведоми Потребителя за тези обстоятелства в седемдневен срок от настъпването на съответното обстоятелство.
Чл. 36. Цени, фактуриране, плащане. Цените на Продуктите, които се предлагат на Уебсайта, са в български левове и са крайни. Таксите за доставка не са включени в цените на Продуктите.
Чл. 37. КАР МЕДИА БГ има право да актуализира цените на Продуктите по всяко време и такава актуализация ще замени всички предварително показани цени за тези Продукти.
Чл. 38. За закупените и доставените продукти КАР МЕДИА БГ издава касова бележка или фактура (което е приложимо), като Потребителят се задължава да предостави цялата необходима информация съгласно действащото законодателство за издаване на съответния документ. Като общо правило, КАР МЕДИА БГ изпраща на Потребителя фактурата за направената Поръчка в електронен формат, по електронна поща и/или на хартиен носител, заедно с Продукта при доставка. При начин на плащане с пощенски паричен превод Speedy издава разписка за пощенски паричен превод, който е признат от закона като документ, заместващ касовата бележка.
Чл. 39. В случай на онлайн плащания КАР МЕДИА БГ не носи отговорност за други разходи поети от Потребителя в допълнение към цената на закупения Продукт, включително, но не само, такси за банков превод или конвертиране на валута, прилагани от банката издател на клиентска карта, ако валутата на издаване на картата се различава от валутата, в която се извършва продажбата.
IV. ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
Чл. 40. Потребителят има право да се откаже от сключен договор в рамките на 14 (четиринадесет) календарни дни от получаването на Продукта, без да се налага да обосновава решението си и без да понасяте никакви разходи, различни от установените от закона.
Чл. 41. Срокът за отказ изтича в рамките на 14 (четиринадесет) календарни дни от:
1. денят, в който Потребителят или трето лице, посочено от Потребителя започне да упражнява фактическа власт върху Продукта; или
2. ако Потребителят направи една Поръчка за множество продукти, които ще бъдат доставени отделно, в деня, в който Потребителят или упълномощено от него трето лице, започне да упражнява фактическа власт върху последния Продукт;
3. в случай на доставка на Продукт, състоящ се от няколко партиди или части, денят през която Потребителят или упълномощено от него трето лице, започне да упражнява фактическа власт на последната част;
Чл. 42. За да упражни правото си на отказ, Потребителят трябва да уведоми КАР МЕДИА БГ за това, попълвайки формуляра за упражняване на правото на отказ, достъпен тук. Във формуляра е посочен адресът, на който Продуктът да бъде върнат на КАР МЕДИА БГ, както и всякаква друга необходима информация във връзка с куриерската услуга.
Чл. 43. КАР МЕДИА БГ не носи отговорност за каквито и да е повреди или допълнителни разходи, настъпили при предоставяне на невярна информация при упражняване на право на отказ.
Чл. 44. Освен ако КАР МЕДИА БГ не предложи друго, Потребителят е длъжен да върне Продуктите на КАР МЕДИА БГ, или на трето лице, упълномощено да ги получи, без ненужно забавяне и в рамките на максимум 14 (четиринадесет) календарни дни от датата, на която Потребителят е съобщил на КАР МЕДИА БГ решението си да се откаже от договора. Срокът е спазен, ако Продуктите са изпратени преди изтичането на посочения 14-дневен срок. Потребителят следва да изпрати Продукта заедно с попълнения формуляр за отказ.
Чл. 45. Потребителят следва да върне Продукта във вида, в който го е получил, в ненарушен търговски вид, заедно с всички прилежащи аксесоари, дискове, ръководства и др., ведно с които е изпратен на Потребителя. Продуктът следва да бъде върнат в оригиналната му опаковка, с която е доставен и получен от Потребителя. В случай че заедно с Продукта, КАР МЕДИА БГ е предоставило и подарък, то Потребителят следва да върне и него. Всички отклонения от тези изисквания, както и разходите за връщането на Продукта в нормалното му състояние, ще бъдат взети предвид от КАР МЕДИА БГ и ще се отразят на сумата, която ще бъде възстановена на Потребителя. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на Продукта, причинена от изпробването му, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто функциониране на Продукта. Изпробване, различно от необходимото, е налице при неправилна експлоатация или монтаж, причинили драскотини, наранявания, механични и термични деформации, счупвания, наличие на влага или външна намеса по електрическата инсталация на кабелите към продукта. В случай на намалена стойност на Продукта, Потребителят е длъжен да възстанови тази стойност на КАР МЕДИА БГ. КАР МЕДИА БГ съобщава на Потребителя сумата, която трябва да му бъде възстановена след извършване на проверката. В случай че Потребителят не е съгласен с тази сума или ако в резултат на извършената проверка се установи, че Продуктът вече не е в първоначалното си състояние, Продуктът се връща обратно на Потребителя за негова сметка.
Чл. 46. Разходите по връщането на Продукта са за сметка на КАР МЕДИА БГ, в случай че не са направени допълнителни разходи, ако Потребителят изрично е избрал вид превоз, различен от най-рентабилния стандартен превоз, предлаган от КАР МЕДИА БГ.
Чл. 47. Когато Потребителят е упражнил правото си на отказ, КАР МЕДИА БГ възстановява на последния всички получени суми в срок не по-късно от 14 (четириданесет) календарни дни от датата, на която е уведомен за решението на Потребителя да се откаже от договора. КАР МЕДИА БГ връща получените плащания на Потребителя чрез същото платежно средство, което е използвал Потребителят, освен ако последният изрично не е поискал използването на друго платежно средство и ако Потребителят не понася никакви разходи в резултат на това. Потребителят не може да претендира за възстановяване на направените допълнителни разходи, ако изрично е избрал вид превоз, различен от най-рентабилния стандартен превоз, предлаган от КАР МЕДИА БГ.
Чл. 48. Упражняването от страна на Потребителя на правото на отказ прекратява задълженията на Потребителя и КАР МЕДИА БГ:
а. за изпълнение на договора;
б. да сключи договор, ако Потребителят е направил поръчка.
Чл. 49. Съгласно действащото българско законодателство правото на отказ не е гарантирано в случай на:
1. договори за предоставяне на услуги. Ако след пълното предоставяне на услугите и при предварително изрично съгласие на Потребителя, че ще загуби правото си на отказ след пълно изпълнение на договора от КАР МЕДИА БГ;
2. за доставка на Продукти, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
3. доставката на запечатани продукти, които не могат да бъдат върнати по здравословни хигиенни причини и които са разпечатани от Потребителя.
4. договори, при които Потребителят специално е поискал от КАР МЕДИА БГ да посети неговия адрес, за да извърши спешни ремонтни или поддръжкови работи. Ако по време на такова посещение, КАР МЕДИА БГ предоставя услуги, различни от първоначално исканите или предоставя продукти, различни от основни резервни части за извършване на работи по поддръжка или ремонт, правото на отказ се прилага за тези услуги или допълнителни продукти;
5. доставката и покупката на Продуктите от юридически лица, освен ако КАР МЕДИА БГ изрично не реши да предостави тази възможност.
Чл. 50. Предвид споменатите по-горе общи разпоредби, КАР МЕДИА БГ не гарантира правото на отказ на Потребителя за Продукти, показващи физически промени, следи от удари, одраскване (несъобщени като естетически дефекти през първите 24 часа след получаването на Продукта), следи от прекомерна употреба и /или неоторизирана намеса.
V. ГАРАНЦИЯ НА ПРОДУКТИТЕ. РЕКЛАМАЦИЯ
Чл. 51. КАР МЕДИА БГ отговаря за всяко несъответствие на Продукта, което съществува в момента на доставяне на Продукта и което се появи в рамките на 2 (години), считано от този момент. Така Вие купувате Продукт, който е технически и естетически проверен, тестван и с гаранция, предоставена от КАР МЕДИА БГ.
Чл. 52. КАР МЕДИА БГ не осигурява гаранция в случай на повреди, причинени от неправилна употреба или съхранение, удар, изпускане, намокряне или други външни въздействия, които не са вследствие на обикновена и нормална употреба на Продукта.
Чл. 53. Когато Продуктът не отговаря на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на Продукта, Потребителят има право:
1. Да предяви рекламация, като поиска от КАР МЕДИА БГ да приведе Продукта в съответствие. В този случай Потребителят може да избере между ремонт или замяна на Продукта, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за КАР МЕДИА БГ, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:
- стойността, която би имал Продуктът, ако нямаше липса на съответствие;
- значимостта на несъответствието, и
- възможността да бъде предоставено другото средство за защита на Потребителя без значително неудобство за Потребителя.;
2. Да получи пропорционално намаляване на цената. Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получените от Потребителя Продукти и стойността, която биха имали Продуктите, ако нямаше липса на съответствие;
3. Да развали договора.
Чл. 54. КАР МЕДИА БГ има право да откаже да приведе Продукта в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за КАР МЕДИА БГ, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по чл. 53, т. 1. предл. 1 и 2.
Чл. 55. Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:
1. КАР МЕДИА БГ не е извършило ремонт или замяна на Продукта съгласно чл. 57 или, когато е приложимо, не е извършил ремонт или замяна съгласно чл. 58 или КАР МЕДИА БГ е отказал да приведе Продукта в съответствие съгласно чл. 54;
2. появи се несъответствие въпреки предприетите от КАР МЕДИА БГ действия за привеждане на Продукта в съответствие; при несъответствие на Продукти с дълготрайна употреба КАР МЕДИА БГ има право да направи втори опит за привеждане на Продукта в съответствие в рамките на срока на гаранцията;
3. несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба;
4. КАР МЕДИА БГ е заявило или от обстоятелствата е ясно, че КАР МЕДИА БГ няма да приведе Продукта в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя.
Чл. 56. Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително.
Чл. 57. Ремонтът или замяната на Продукта се извършва безплатно в рамките на 1 (един) месец, считано от деня, в който Потребителят е уведомил КАР МЕДИА БГ за несъответствието и без значително неудобство за Потребителя, като се вземат предвид естеството на Продукта и целта, за която е бил необходим на Потребителя.
Чл. 58. Когато несъответствието се отстранява чрез ремонт или замяна на Продукта, Потребителят изпраща Продукта на КАР МЕДИА БГ на адреса му, посочен във формуляра за рекламация, заедно с попълнения формуляр за рекламация. При замяна на Продукт получаването на Продукта с несъответствие и замяната му с нов е за сметка на КАР МЕДИА БГ.
Чл. 59. Потребителят упражнява правото си да развали договора чрез попълване на формуляра за рекламация, достъпен тук, с който уведомява КАР МЕДИА БГ за решението си да развали договора за продажба. Когато Потребителят развали договора за продажба, той връща Продукта на КАР МЕДИА БГ на адреса му, посочен във формуляра за рекламация, заедно с попълнения формуляр за рекламация, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която Потребителят е уведомил КАР МЕДИА БГ за решението си да развали договора за продажба. Крайният срок се смята за спазен, ако Потребителят е върнал или изпратил Продукта обратно на КАР МЕДИА БГ преди изтичането на 14-дневния срок. КАР МЕДИА БГ възстановява на Потребителя заплатената цена за Продукта след получаването му. КАР МЕДИА БГ е длъжно да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция, освен ако Потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за Потребителя.
Чл. 60. При установено несъответствие на Продукта, Потребителят има право да предяви рекламация чрез попълване на формуляр за рекламация, достъпен тук. Рекламацията може да бъде предявена пред КАР МЕДИА БГ и устно по телефон. При предявяване на рекламация Потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт. Рекламацията може да се предяви в срок до 2 (две) години, считано от датата на доставяне на Продукта. При подаване на рекламация Потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на Продукта;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 61. При удовлетворяване на рекламацията от страна на КАР МЕДИА БГ, то издава за това акт, който се съставя в два екземпляра, единият от които се предоставя на Потребителя.
Чл. 62. Какво не се включва в гаранцията? Винаги полагаме значителни усилия клиентите ни да бъдат удовлетворени. Имаме обаче редица аспекти, за които не можем да предоставим гаранция, защото са консумативи (например батерии, аксесоари, ако има такива), или защото са проблеми на производителя, за които те също не предлагат гаранция. Следователно гаранцията няма да важи при:
- Неправилно използване на Продукта, неправилно боравене, инсталиране на софтуер, неоторизирана употреба в съответствие с инструкциите за употреба или други подобни като: инсталиране на неофициален софтуер одобрен от Google Play, инсталиране на неофициална операционна система, постоянно или често съхранение на Продукта на слънце или при ниски температури и др.;
- Продукти, които са претърпели физически контакт с твърди повърхности (падания, удари и др.);
- Дефекти, причинени от контакт с течности, сгъстен въздух или друг вид вещество, независимо дали водят до видима корозия или окисляване или не;
- Продукти, които са били отваряни, ремонтирани или манипулирани от други трети лица;
- Дефекти, причинени от актуализации на софтуера, независимо дали е оторизиран, или не;
- Нормално влошаване на Продукта в резултат от употребата му (матиране и пожълтяване на екрана, ефект на изгаряне, ерозия на бутони, гуми или ръбове на телефона, места за свързване и др.).
Чл. 63. КАР МЕДИА БГ не носи отговорност при увреждане на Продукта в следствие от форсмажорни обстоятелства, повреди в резултат от неизправна електрическа мрежа или контакти, както и опит за намеса или ремонт от лице, различно от КАР МЕДИА БГ.
VI. ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
Чл. 64. Търговски наименования, авторски права и всякакви други права на интелектуална собственост, регистрирани или в процес на регистрация, свързани с Продукти, притежавани или използвани от Уебсайта, са и ще останат изключителна собственост на КАР МЕДИА БГ. Потребителят няма право да предявява претенции към тях.
Чл. 65. Потребителят няма да действа по никакъв начин, който би могъл да наруши правата, предвидени в настоящия раздел. Потребителят се задължава да не използва в своята дейност подобен или идентичен знак или име с търговски марки, търговски наименования на продукти и т.н., или като част от име.
Чл. 66. Цялата информация, налична в Уебсайта (включително, но не само, неподвижни изображения или динамика, текст, лога, символи, търговски представителства, видеоклипове и т.н.), които могат да се разглеждат или са достъпни по електронен път, съдържанието на изпратените имейли до Потребителя, всяка информация, съобщена на Потребителя (включително, но не само, данни, свързани с Уебсайта, нейната дейност и т.н.), права получени пряко или косвено (например чрез лицензи за използване и / или публикация) са и остават изключителна собственост на КАР МЕДИА БГ. Потребителят може да копира, прехвърля и / или използва такива данни само за лични цели и само ако не противоречи на тези Общи условия.
Чл. 67. Изрично е забранено използването на друго съдържание, достъпно на Уебсайта за други цели, различни от разрешените от тези Общи условия.
VII. КОМУНИКАЦИЯ
Чл. 68. Можете да се свържете с нас на предоставения имейл адрес в секция „Контакти“ на Уебсайта за въпроси или проблеми, свързани с услугите или Продуктите, публикувани в Уебсайта. В зависимост от техническото развитие на Уебсайта, може да предоставим други методи за комуникация с нас (като онлайн чат, комуникация от вашия потребителски акаунт, социални мрежи и т.н.), за които ще бъдете уведомени.
Чл. 69. Получените уведомления ще бъдат обработени и разрешени от КАР МЕДИА БГ в рамките на 30 (тридесет) календарни дни от получаването им.
Чл. 70. Потребителят има възможност да използва и интегрираната в Уебсайта услуга за комуникация чрез приложението Viber, чрез която КАР МЕДИА БГ предоставя информация въз основа на инициирано от Потребителя запитване. Използвайки Viber всеки Ползвател декларира, че се е запознал с Общите условия и Политиката за лични данни и ги приема.
Чл. 71. Услугата за комуникация чрез Viber не може да бъде използвана за подаване на рекламации, сигнали, уведомления или други волеизявления. В случай че това бъде направено, това волеизявление не поражда каквито и да е права или задължения както за Потребителя, така и за КАР МЕДИА БГ и няма правнообвързваща сила.
VIII. ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ, ЖАЛБИ И РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
Чл. 72. Всеки Потребител има възможност да подаден сигнал до КАР МЕДИА БГ, в случай че счита, че негови права или законни интереси са нарушени. Имейл адрес, на който Потребителят може да подаде сигнал, е car_mediabg@abv.bg.
Чл. 73. В случай че счита, че правата или законните му интереси са нарушени всеки Потребител има право да подаде сигнал до компетентния надзорен орган, както следва:
– Наименование: Комисия за защита на потребителите;
– Адрес: гр. София, п. к. 1000, ул. „Врабча“ № 1, ет. 3, 4 и 5;
– Телефон: 02/9330565;
– Електронна поща: info@kzp.bg;
– Интернет страница: https://www.kzp.bg/.
Чл. 74. Сигналът може да бъде подаден и електронно чрез платформата, намираща се на следния адрес: https://www.kzp.bg/bg/podavane-na-zhalba/
Чл. 75. В съответствие с изискванията на Закона за защита на потребителите всеки Потребител може да се възползва от процедурата по алтернативно решаване на спорове. Органът за алтернативно разрешаване на спорове, в чийто предметен обхват попадат Продуктите, предлагани от КАР МЕДИА БГ, съгласно актуализиран списък на признатите органи за алтернативно решаване на спорове между потребители и търговци на територията на Република България, одобрен със Заповед РД-16-1572/15.11.2021 г., е
– Наименование: Обща Помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите със седалище гр. София и район на действие територията на София, Софийска област, област Кюстендил и област Перник;
– Адрес: гр. София, п. к. 1000, ул. „Врабча“ № 1, ет. 3, 4 и 5;
– Телефон: 02/ 9330 517;
– Електронна поща: adr.sofia@kzp.bg;
– Интернет страница: https://www.kzp.bg/;
Чл. 76. Помирителното производство е безплатно за страните и те не заплащат такса за разглеждане на спора.
Чл. 77. Езикът, на който Потребителите подават жалбите си и на който се провежда помирителното производство е българският.
Чл. 78. Предметът на споровете, които попадат в обхвата на процедурата на органа са национални и трансгранични спорове между потребители и търговци за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги, включително във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги, неравноправни клаузи в договорите, нелоялни търговски практики, предоставяне на съществена информация, туристически услуги и договори, сключвани с потребители.
Чл. 79. Общата помирителната комисия със седалище гр. София е компетентна и за разглеждането на спорове по заявления или жалби, получени чрез платформата за Онлайн решаване на спорове, включително и трансгранични и в случаите, когато потребителят няма постоянен адрес в Република България.
Сектор на икономиката: всички сектори на икономиката, свързани с покупко-продажбата на стоки, предоставянето на услуги и туристическите услуги, които не попадат в обхвата на секторните помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите.
Споровете се разглеждат неприсъствено въз основа на предоставените документи, доказателства, експертизи и становища на страните. Процедурата се провежда в писмена форма.
Процедурата завършва с писменото помирително предложение за решаване на спора между страните, което е с незадължителен характер. След одобряване на предложението от двете страни, то има сила на споразумение между тях.
Основания, на които може да откаже да разгледа спор съгласно изключенията по чл. 181г, ал. 5 от Закона за защита на потребителите, предвидени в Правилника за дейността на общите и секторни помирителни комисии:
1. спорът не е от компетентността на комисията;
2. потребителят не се е опитал да разреши спора директно с търговеца;
3. изтекли са 3 години от възникване на спора;
4. бъде установено, че по същия спор има заведено съдебно или арбитражно дело, или се решава от друг орган за извънсъдебно решаване на спорове, включително открита процедура по медиация или от органите на досъдебното производство.
Чл. 80. С оглед на факта, че КАР МЕДИА БГ сключва договори за онлайн продажби или услуги с Потребители, Потребителите могат да се възползват от Европейската платформа за онлайн решаване на спорове („ОРС“), намираща се на адрес:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=BG
Чл. 81. Платформата за ОРС се предоставя от Европейската комисия, за да се гарантира по безопасно и по-справедливо онлайн пазаруване чрез достъп до качествени инструменти за решаване на спорове. В случай че Потребителят се намира на територията на Европейския съюз, Норвегия, Исландия или Лихтенщайн, последният може да използва платформата за ОРС за намиране на най-доброто решение на своя потребителски проблем, за обсъждане на решение във връзка с проблема на Потребителя директно със КАР МЕДИА БГ или за постигане на споразумение за орган за решаване на спорове, който да разгледа случая.
Чл. 82. Платформата за ОРС няма връзка със КАР МЕДИА БГ. Потребителят може да използва платформата за ОРС на всички официални езици на ЕС, исландски и норвежки език.
IX. ПРОМЕНИ В ТОЗИ ДОКУМЕНТ
Чл. 83. КАР МЕДИА БГ си запазва правото да прави промени на настоящите Общи условия, като уведомява Потребителите за това обстоятелство своевременно по избран от КАР МЕДИА БГ начин (изскачащи прозорци, push известия, имейл и др.). Препоръчваме Ви при достъп до Уебсайта винаги да се запознавате с най-актуалната версия на Общите условия.
X. ДЕЙНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Чл. 84. Продуктите, публикувани на Уебсайта, се доставят изключително на територията на Република България.